Śniadanie – dlaczego jest takie ważne?

„Śniadanie najważniejszy posiłek dnia!”

Bardzo często to słyszymy, ale czy zastanawialiście się dlaczego tak jest?
Dzisiaj spróbuję Wam to wyjaśnić.

SPALANIE KALORII
Podczas snu także spalamy kalorie. Organizm do regeneracji  potrzebuje snu, a godzina takiego intensywnego pozwala spalić nawet do 70 kcal. Sen jest także bardzo ważnym elementem nie tylko dla osób zapracowanych, ale także dla osób na diecie. Bowiem sen jest pomocny w odchudzaniu. Natomiast osoby niewyspane mają większy apetyt, co jak wiadomo nie sprzyja odchudzaniu.

WSTAJEMY I JEMY ŚNIADANIE DO 1 GODZINY OD PRZEBUDZENIA
Tak naprawdę każdy nasz dzień powinniśmy zacząć od szklanki wody, a najlepiej dodać do niej sok z cytryny.
Dlaczego?
Większość z Was codziennie rano bierze poranny prysznic, tego samego wymaga nasz organizm. Aby obudzić go po całej nocy i uruchomić do działania enzymy trawienne. Starajmy się spożyć pierwszy posiłek do godziny po przebudzeniu, wtedy wykorzystamy jeszcze zdolność naszego organizmu do spalania tłuszczu.

BŁĘDNE KOŁO
Oczywiste jest, że żyjemy w ciągłym biegu i mało kto ma czas na cokolwiek. Dlatego u niektórych codziennie rano pojawia się ten sam schemat. Wstajemy jak najpóźniej, aby wykorzystać maksymalnie czas błogiego snu. Zostało nam mało czasu, więc pijemy kawę na śniadanie i biegniemy do pracy lub szkoły. A zastanawialiście się co dzieje się wtedy w naszym organizmie?
Tak jak już wspomniałam w nocy spalamy kalorie, budzimy się rano z obniżoną energią. Nasz organizm potrzebuje jej do prawidłowego funkcjonowania. A my co mu podajemy? Kawę. Ok, to jest indywidualna kwestia każdego, takie przyzwyczajenie, nie chce nam się jeść rano. Natomiast musimy sobie zdać z tego sprawę, że kawa podniesie nam poziom cukru we krwi, zadziała insulina. Wszystko szybko i sprawnie, ale co dalej? Obniżona energia, senność i wtedy pojawią się drożdżówki, batony, słodkie przekąski, a także u niektórych 2 kawa. I znowu ten sam schemat. Uwierzcie mi na słowo, jeżeli nie zaczniecie dnia od pożywnego śniadania, to wpadniemy w błędne koło. Nie zjemy też obiadu, bo nie ma czasu. Albo zjemy coś szybkiego na mieście. Dopiero po powrocie do domu dorwiemy się do lodówki i zjadamy to wszystko czego unikaliśmy przez cały dzień. Skutek? Bezsenność, koszmary, ociężenie, brak energii a to wszystko spowodowane opuszczeniem śniadania.
Zdawaliście sobie z tego sprawę?
Inną kwestią jest to, że jeżeli rano nie wychodzicie z domu bez śniadania to nie podjadacje w ciągu dnia. Cukier zupełnie inaczej rozkłada się w organizmie, jest zupełnie inne odczuwanie energii podczas dnia.

PRAWIDŁOWE ŚNIADANIE
Odpowiednie śniadanie powinno być bogate w błonnik, białko zwierzęce oraz węglowodany złożone i nienasycone kwasy tłuszczowe. Śniadanie powinno wynosić 25% dziennego zapotrzebowania na energię.

Węglowodany złożone to na przykład musli, płatki śniadaniowe, pieczywo razowe itp.
UWAGA! Zwracajcie uwagę na etykiety takich produktów, gdyż najczęściej zawierają bardzo duże ilości cukru. Co mogę Wam podpowiedzieć? Lepiej sobie samemu skomponować musli, czy granolę. Wtedy macie pewność co jecie.

Białka roślinne to między innymi jogurt, kefir, maślanka, mleko, napoje sojowe czy ser twarogowy. Pamiętajcie, aby jeść produkty mleczne zawierające żywe kultury bakterii, które pomogą Wam zadbać o stan waszego układu pokarmowego, a w szczególności jelit. Tutaj także uwaga, uważacie na słodzone kefiry czy jogurty.
Można również od czasu do czasu do swojego śniadania dodać ser żółty, wędliny, jaja oraz ryby. Dlaczego od czasu do czasu? Ponieważ mają dużą zawartość tłuszczy nie zbyt zdrowych dla naszego organizmu.

Owoce i warzywa pod każdą postacią. W kółko słyszymy, 5 porcji owoców i warzyw dziennie. Ale wiecie o tym, że sok z świeżo wyciskanych owoców czy warzyw też się liczy 🙂 a do tego jaki jest smaczny i zdrowy.
Warto też dodawać do koktajli, smoothie czy musli – orzechy i nasiona bogate w witaminy A,D,E i K.

Bardzo ważną kwestią jest to, że w diecie dzieci nie może zabraknąć śniadania. Musicie wiedzieć, że nawyki żywieniowe kształtują się do 7 roku życia. To czego nauczymy nasze dzieci, będą powtarzać w przyszłości. A one szczególnie potrzebują energii do zabawy i nauki.

W Green Diet Buffet wychodzimy na przeciw zapracowanym i żyjącym w ciągłym biegu. Już od wczesnych godzin porannych przygotowujemy pyszne kanapki, bułki, bagietki, świeżo wyciskane soki, zdrowe deserki oraz sałatki.
W naszej ofercie znajdziecie kanapki z kurczakiem, serem i szynką, z szynką parmeńską, z mozarellą, z kurczakiem i awokado, z pastą twarogową, z pastą jajeczną, z hummusem, z pastą brokułową, z tuńczykiem, łososiem, a także gyrosy i wiele innych.
Takie pyszności dowozimy również do szkół, biur, sklepów. A jeżeli macie ochotę zjeść coś więcej to zapraszamy na „Śniadanie Świętokrzyskie” w skład którego wchodzi pieczywo pełnoziarniste z masełkiem, jajecznica z 3 jaj z dodatkami (szynka, pomidor, cebula, szczypiorek, ser żółty). Oraz „Śniadanie Na Zdrowie” czyli crostini ze świeżymi pomidorkami i parmezanem, twarożek z rzodkiewką, ogórkiem i siemieniem lnianym. Do każdego z tych śniadań macie do wyboru kawę lub herbatę.