Pomarańcze

Dzisiaj opisujemy pomarańcze. Jest to nasz częsty składnik w dietach, ale także w deserach.

A dlaczego?

Drzewo pomarańczowe pochodzi z obszarów tropikalnej Azji. Jest znana dzięki swoim cennym zawartościom.

CENNA ZAWARTOŚĆ
Jedna pomarańcza odpowiada dziennemu zapotrzebowaniu na witaminę C. Jest bogata również w beta-karoten, witaminę B, potas oraz kwas foliowy. Oprócz miąższu powinniśmy spożywać także błonkę wokół miąższu, a to dlatego, że zawiera błonnik odpowiedzialny za prawidłową pracę jelit. W błonkach znajdziemy także witaminę P, a prościej mówiąc zawiera antyoksydanty, walczące z wolnymi rodnikami. A także pomaga obniżać zły cholesterol. Ma także działania antybakteryjne oraz wzmaga detoksykację.

OLEJEK POMARAŃCZOWY
Ma działanie uspokajające oraz uszczęśliwiające. Mam właściwości zwalczające trądzik. Jest bardzo często wykorzystywany w kuchni, ale również w kosmetyce.
Aromatyczna skórka może być dla nas niebezpieczna. Jeżeli decydujemy się na użycie skórki do naszej potrawy, to przed powinniśmy ją dokładnie wyszorować szczoteczką pod ciepłą wodą. A to dlatego, że skóra pokryta jest środkami chemicznymi.

150 gramowa pomarańcza (średnia wielkość) ma tylko 70 kcal. A szklanka soku pomarańczowego ma 172 kcal. W Green Diet Buffet możecie się napić świeżo wyciskanego soku z pomarańczy, a także z grejpfruta, marchwi oraz jabłka. Ciekawostka, dwie pomarańcze zawierają tyle samo wapnia, co szklanka mleka. To dobra informacja dla osób którzy nie lubią lub nie mogą pić mleka krowiego.
Przy zakupie zwracajcie uwagę na kolor, aby były ciężkie i nie miały żadnych plam. Najlepsze mają drugą nierozwiniętą pomarańczę, czyli tzw. „pępek”. Będzie ona soczysta i słodka.

Pomarańczowego wtorku Wam życzę!